Jag formar bokstäver till ord. Ord som förför och som charmar. Ord som får dina kunder att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer. Jag är copywriter. | Kim Halderot, copywriter | Frilansande copywriter i Jönköping, Sverige | reklam, annonser, pressmeddelande, korrekturläsning, sociala medier, facebook, twitter, google+, linkedin, strategi, varumärke
0
25 september 2015
0

Sökmotoroptimering i Jönköping

Efter ett antal år som copywriter, först på reklambyrå och sedan som frilans, har jag för snart två år sedan tagit steget över till att jobba med sökmotoroptimering. Sedan i våras är jag anställd på NOGA i Jönköping, Sveriges kanske mest spännande företag inom SEO och konverteringsoptimering.

Sökmotoroptimering

Vad är då sökmotoroptimering? Det är egentligen inte svårare än att det handlar om att optimera sajter och webbsidor för sökmotorer, allt för att nå så bra positioner som möjligt. Varför ska då du satsa på SEO, som är förkortningen för sökmotoroptimering? Anledningen är helt enkelt att bra positioner leder till fler besökare, som i sin tur kan (och bör) leda till fler affärer.

Jönköping

Som tidigare nämnt jobbar jag nu på NOGA Sökmotoroptimering i Jönköping. Vi har vårt kontor vid det välkända köpcentrat A6, precis vid E4. Trots att vi har vårt huvudkontor i Jönköping, jobbar vi dagligen med kunder över hela landet – allt från södraste Sverige till företag i norraste Norrland.

Har du vägarna förbi Jönköping och är nyfiken på hur du kan använda sökmotoroptimering för att generera fler affärer? Då är du välkommen in på vårt kontor så ska jag förklara mer.

1
08 juli 2014
1

Apple Store i Jönköping?

Kan det vara så att Apple är på gång att öppna en Apple Store i Jönköping? Åtminstone skulle det kunna vara så om man får tro det mejl och de jobbannonser som idag har lagts ut på den svenska delen av Apple.com.

Dags för Apple att öppna en Apple Store i Jönköping?

Sedan tidigare har Apple egna butiker i Emporia i Malmö, Täby Centrum i Stockholm och i Väla Centrum i Helsingborg. Så att Jönköping med 130 000 invånare skulle vara nästa stad för etablering är inte helt otroligt. Storleksskillnaden mellan Helsingborg och Jönköping är marginell.

Går man in på Apples sajt så ser de lediga tjänsterna (med publiceringsdatum den 8 juli) ut som de som behövs i en Apple Store. Ort är dock inte specificerat, utan det har endast kommit med mejlet med utskickade tjänster från det sociala nätverket LinkedIn.

Vad tror du, kan Jönköping vara nästa ort med en egen Apple Store?

0
13 april 2014
0

Ett inlägg om hur fler företag borde bedriva sin marknadsföring.

 

0
04 november 2013
0

Det här med enkla rubriker.

Annonskampanj för Dagens Industri, signerad Ruth.

Dagens industri går nu ut med en ny reklamkampanj signerad reklambyrån Ruth. Jag kan inte låta bli att gilla catchiga och enkla annonser som på något sätt skapar såna här ordlekar som man (jag) gjorde när man (jag, igen) var liten. Du vet, typ ”bättre en bollkalle i kanalen än en kall bulle i…”

Det som jag gillar med de här, är att de får mig att tänka till i två sekunder. Jag förstår inte direkt, men jag vill förstå. Eller rättare sagt vill jag hitta sambandet mellan de båda meningarna.

De här annonserna är nästan omöjliga att inte vilja läsa. Då får jag ändå säga att de har lyckats med något primärt. Att de sedan också bygger varumärket och sätter fingret på vad Dagens Industri gör, det får mig faktiskt att tycka att det här är en riktigt bra kampanj. Så nu återstår bara att se om den blir lyckad också.

Annonskampanj för Dagens Industri, signerad Ruth.

Annonskampanj för Dagens Industri, signerad Ruth.

Arbetsgrupp hos Dagens industri
Henrik Stangel, VD
Peter Fellman, chefredaktör
Cecilia Göthlin, upplagechef

Arbetsgrupp hos Ruth
Annika Carstedt, projektledare
Gabrielle Grette, produktionsledare
Fredrik Claesson, art director
Johan Fredrikzon, copywriter
Magnus Welander, grafisk formgivare
Anders Nilsson, original

 

Externa länkar
Dagens Industri | di.se
Ruth | ruth.se

0
31 oktober 2013
0

Det här med reklamböcker.


Fuck Logic 3 – nu gratis på fametoclaim.com

Nu är det så här, att en av Sveriges absolut bästa författare (om inte den bästa) till reklamböcker i något slags förvirrat tillstånd har bestämt sig för att släppa den tredje upplagan av F*ck Logic gratis på nätet. Den kostar alltså ingenting. Nada. Zero. Zipp. Zilch.

Har du inte redan läst någon av de tidigare utgåvorna så är det definitivt läge nu. Det här borde vara obligatorisk läsning på varenda reklam- och kommunikationsutbildning.

Klicka här och läs boken du också.


Kim Halderot

Jag designar med bokstäver. Jag får dem att bli ord – ord som förför och som charmar. Ord som får din målgrupp att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer.

Jag är copywriter. Och jag skriver reklam.

Bloggen drivs av mig, Kim Halderot, frilanscopywriter från Jönköping med flera års erfarenhet från både reklam- och säljbranschen. Har arbetat med kunder som bland annat Plantagen, Crescent, Stora Enso, JB Education och Elmia.

Här delar jag med mig av tips på hur du skriver bra reklam, hur du marknadsför dig själv och ditt företag, samt även en hel del exempel på både rolig och spännande kommunikation från andra.

Sök

ADRESS NARVAVÄGEN 17, 554 48 JÖNKÖPING
TELEFON +46 705 40 96 91
E-POST KIM@HALDEROT.SE