Jag formar bokstäver till ord. Ord som förför och som charmar. Ord som får dina kunder att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer. Jag är copywriter. | Kim Halderot, copywriter | Frilansande copywriter i Jönköping, Sverige | reklam, annonser, pressmeddelande, korrekturläsning, sociala medier, facebook, twitter, google+, linkedin, strategi, varumärke

Det bästa från Guldäggsvernissagen 2013.

Etiketter: | | | | | | | | | | | | |

Kim Halderot, copywriter | Guldägget 2013

Så här en natt efter årets Guldäggsvernissage är det väl bara att konstatera att Forsman & Bodenfors har lyckats rätt väl. 17 nomineringar ger förstaplatsen, två nomineringar före DDB Stockholm med sina 15 stycken. På delad tredjeplats hittar vi TBWA Stockholm och Åkestam Holst med sju nomineringar var.

Och så några favoriter,
som jag lovade senast.

Det finns så många bra bidrag, men samtidigt kan jag inte låta bli att undra hur vissa har tagit sig så långt som de gjort. Men men, någon har de åtminstone fallit i smaken.

Triss.

Men mina favoriter fortsätter att vara Kings utomhusannonser för Triss. Med närmast genialisk enkelhet och med svenskars drömmar och bilder av vad man kan göra som rik, levererar de (i år igen) annonser som både kopplar till målgruppens drömmar och till lotten i sig.

Kim Halderot, copywriter | Triss | Jag tänkte passa på att ta ledigt 500 dagar över jul.

Kim Halderot, copywriter | Triss | 22 veckor i Thailand över jul, sedan är man utvilad.

Faktum

Faktum är en tidning som säljs av och för Göteborgs hemlösa. Lite som Situation Sthlm för er i huvudstaden. Forsman & Bodenfors lyckas med Faktum Hotels få mig att bli berörd på riktigt. Inte så att jag känner att det är en casefilm som berör mig, utan jag blir berörd av budskapet.

The ballerina stunt

 

Att tänka det rätta
men inte göra det
är den feges lott.

— Kinesiskt ordspråk

Bara en galen byrå och en galen uppdragsgivare kan komma på idén att låta en lindansare gå på lina mellan två körande långtradare på en motorväg. Det här är på något sätt så uppseendeväckande och idiotiskt, att jag inte kan sluta titta. Wow, typ.

Unlock the truth about Guantánamo

 

 

Se alla nominerade bidrag på www.guldagget.se/2013/


Kim Halderot

Jag designar med bokstäver. Jag får dem att bli ord – ord som förför och som charmar. Ord som får din målgrupp att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer.

Jag är copywriter. Och jag skriver reklam.

Bloggen drivs av mig, Kim Halderot, frilanscopywriter från Jönköping med flera års erfarenhet från både reklam- och säljbranschen. Har arbetat med kunder som bland annat Plantagen, Crescent, Stora Enso, JB Education och Elmia.

Här delar jag med mig av tips på hur du skriver bra reklam, hur du marknadsför dig själv och ditt företag, samt även en hel del exempel på både rolig och spännande kommunikation från andra.

Sök

ADRESS NARVAVÄGEN 17, 554 48 JÖNKÖPING
TELEFON +46 705 40 96 91
E-POST KIM@HALDEROT.SE