I går eftermiddag dök äntligen senaste numret av Please copy me upp i brevlådan. Denna gång med en fullständigt bedårande nyans av brons, nyttiga tips för att skilja på de och dem, samt en hel del inspiration för den ankommande våren.
Lika fantastiskt är intervjun med Jonas Peterson, mer känd som Silverfisken, där han delar ut ett par, tre rejäla käftsmällar till den svenska reklamindustrin.

Sant till ganska stor del, tyvärr. Men det är som jag skrev om i går: så länge vi envisas med att prata egenskaper och USP:ar så riskerar vi att hamna i skottgluggen för folkets stora avsky. Vi är helt enkelt för ointressanta för att få störa mitt i söndagsfilmen.
Men hur som helst, har du ännu inte börjat prenumerera på nyhetsbrevet (som kommer ut en gång i månaden) så är det dags att göra det nu.
Jag vill också lansera en egen tumregel för att skilja på de och dem. Mattias föreslår bland annat att översätta till engelskans they och them. Jag väljer den svenska varianten istället. Testa att byta ut det nya (och lite slarviga) dom mot det något mer självcentrerade vi och oss. Betydligt lättare att avgöra.
Blogginlägget om Please copy me #6 / 2013 är inlägg #031 i #blogg100.