Nu finns tredje delen av Guldäggspodden ute för nedladdning i iTunes (och snart även på guldaggspodden.se). I det senaste avsnittet gästas Sara Haag av Joakim Labraaten, copywriter på Åkestam Holst, Anna Qvennerstedt, copywriter på Forsman & Bodenfors, och Digge Zetterberg Odh från Berghs School of Communications.
Ämnet för dagen är talang.
Måste jag gå Berghs, Hyper Island eller någon annan reklamskola för att kunna bli en riktig copywriter? Krävs det att jag rappar in en jobbansökan, hoppar i strömmen eller printar ut stora klistermärken och drar upp på skyltfönster? Eller räcker det med fantasi nog att lösa uppdragsgivarens stora problem på effektivaste sätt?
Eftersom jag äger bloggen, tänker jag säga min mening. Min viktigaste egenskap är inte min utbildning. Det är att se problemen, förstå dem – och lösa dem. På riktigt.
Inlägget om Guldäggspodden är inlägg #012 i #blogg100.