Nu har jag fått in fler synpunkter från andra kring radioreklam, bland annat från Twitter. Många är rörande överens. Därför släpper jag nu tre stycken trender, som jag hoppas att vi alla kan lämna kvar i det år som snart har passerat. Låt oss nu alla istället tänka nytt lagom till år 2013.
1. Fejkade dialekter.
Uppenbart arrangerade dialekter göre sig icke längre besvär. Behövs någon som låter klämkäck? Det behöver inte vara en göteborgare. Och varför en östgöte som voice over på gocart i Jönköping?
2. Dessa jinglar.
Jag är inte dum. Jag förstår vilket företag som ligger bakom reklamspoten – utan att företagsnamnet behöver sjungas tolv gånger på 20 sekunder. Dessa marknadskommunikativa våldtäkter på min hörsel får mig bara att se rött.
3. Dialoger.
Den som kom på detta en gång i tiden var unik. Den som gör det i dag gör bara som alla andra. Det är tyvärr uttjatat, tråkigt och förutsägbart.
Håller du inte med mig? Om du fick ändra en sak i radioreklamen, vad skulle du göra? Fortsätt diskussionen bland kommentarerna här under eller på Facebook.
Missa inte heller att prenumerera på min Facebooksida för att inte missa allt som händer där men som inte dyker upp i bloggen.