Jag formar bokstäver till ord. Ord som förför och som charmar. Ord som får dina kunder att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer. Jag är copywriter. | Kim Halderot, copywriter | Frilansande copywriter i Jönköping, Sverige | reklam, annonser, pressmeddelande, korrekturläsning, sociala medier, facebook, twitter, google+, linkedin, strategi, varumärke

3 trender i radioreklam som jag önskar att vi lämnar kvar i 2012.

Etiketter: | | | | | | | |

Nu har jag fått in fler synpunkter från andra kring radioreklam, bland annat från Twitter. Många är rörande överens. Därför släpper jag nu tre stycken trender, som jag hoppas att vi alla kan lämna kvar i det år som snart har passerat. Låt oss nu alla istället tänka nytt lagom till år 2013.

1. Fejkade dialekter.

Uppenbart arrangerade dialekter göre sig icke längre besvär. Behövs någon som låter klämkäck? Det behöver inte vara en göteborgare. Och varför en östgöte som voice over på gocart i Jönköping?

2. Dessa jinglar.

Jag är inte dum. Jag förstår vilket företag som ligger bakom reklamspoten – utan att företagsnamnet behöver sjungas tolv gånger på 20 sekunder. Dessa marknadskommunikativa våldtäkter på min hörsel får mig bara att se rött.

3. Dialoger.

Den som kom på detta en gång i tiden var unik. Den som gör det i dag gör bara som alla andra. Det är tyvärr uttjatat, tråkigt och förutsägbart.

 

Håller du inte med mig? Om du fick ändra en sak i radioreklamen, vad skulle du göra? Fortsätt diskussionen bland kommentarerna här under eller på Facebook.

Missa inte heller att prenumerera på min Facebooksida för att inte missa allt som händer där men som inte dyker upp i bloggen.

  • Linda_ck_persson

    jag tycker judith och judith ska göra all reklam åt alla företag!:) förutom den reklamen får jag panikattacker så fort jag hör eller ser reklam… de väsnas så :/


Kim Halderot

Jag designar med bokstäver. Jag får dem att bli ord – ord som förför och som charmar. Ord som får din målgrupp att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer.

Jag är copywriter. Och jag skriver reklam.

Bloggen drivs av mig, Kim Halderot, frilanscopywriter från Jönköping med flera års erfarenhet från både reklam- och säljbranschen. Har arbetat med kunder som bland annat Plantagen, Crescent, Stora Enso, JB Education och Elmia.

Här delar jag med mig av tips på hur du skriver bra reklam, hur du marknadsför dig själv och ditt företag, samt även en hel del exempel på både rolig och spännande kommunikation från andra.

Sök

ADRESS NARVAVÄGEN 17, 554 48 JÖNKÖPING
TELEFON +46 705 40 96 91
E-POST KIM@HALDEROT.SE