Jag formar bokstäver till ord. Ord som förför och som charmar. Ord som får dina kunder att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer. Jag är copywriter. | Kim Halderot, copywriter | Frilansande copywriter i Jönköping, Sverige | reklam, annonser, pressmeddelande, korrekturläsning, sociala medier, facebook, twitter, google+, linkedin, strategi, varumärke

Subba! Rövhål! Fittskalle!

Etiketter: | | | |

Friends lanserar sin nya antimobbningskampanj.

Det är höst. Åtminstone nästan. Temperaturen har sjunkit drastiskt. Så illa att det i morse låg en decimeter snö i de norraste delarna av Sverige.

Men något annat händer också. Skolan startar. Och med den tusentals barn som tvingas utstå förnedring och våld, såväl fysiskt som psykiskt.

Men vem bryr sig?

Därför lanserar Friends inför skolstarten upp sin reklamkampanj Vems sida väljer du?. Tillsammans med Lowe Brindfors har kampanjen skapats. En kampanj som får de stora medierna att vägra ta in den senaste annonsen. Faktum är att den anses så grov att den nu har stoppats, och att den nu endast kan ses på friends.se.

”För grovt.”

”Våra kunder kommer ta illa upp.”

”Det uppfattas stötande.”

Ursäkta, men är det inte lite det som är poängen?

Arbetsgrupp

Lowe Brindfors:

Peter Preisler – Projektledare

Markus Björk – Digital Producent

Josephine Wallin – AD

Kalle dos Santos – AD

Henning Wijkmark – Copywriter

Produktionsbolag: Stopp

Hjälp till du också.

Du kan dock hjälpa Friends att hjälpa. SMS:a SUDDA till 72 980 så får du städa bort ett ord från väggen. Samtidigt ger du bort två cheeseburgare till Friends. Allt för att de ska kunna fortsätta jobba med att utrota mobbning i våra svenska skolor.

Vad tycker du om kampanjen? Är den för grov? Skulle du våga publicera den? Fortsätt gärna diskussionen i kommentarfältet efter att du har skänkt en slant samt delat och spridit denna kampanj.

  • Ungdomar.se

    Den är inte för grov för Ungdomar.se. Som en av landets största ungdomssajter kommer vi dagligen i kontakt med unga som på ett eller annat sätt blivit utsatta för mobbning och kränkningar. Det som de stora medierna anser som stötande är vardag för alldeles för många ungdomar och inget vi kan blunda för.

    Vi kör bannern och hoppas därmed kunna bidra till att fler tar ställning mot mobbning!

    • http://www.halderot.se/ Kim Halderot

      Det gör mig glad att ni kör bannern. Och som du skrev, så  blir argumentet om att den är kränkande ganska litet, när man förstår hur kränkande det är att utsättas för detta i skolan – varje dag.

      Fortsätter vi sprida det här vidare, kanske vi kan få kampanjen att synas, trots att vi inte har lika stort inflytande som de största kvällstidningarna.


Kim Halderot

Jag designar med bokstäver. Jag får dem att bli ord – ord som förför och som charmar. Ord som får din målgrupp att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer.

Jag är copywriter. Och jag skriver reklam.

Bloggen drivs av mig, Kim Halderot, frilanscopywriter från Jönköping med flera års erfarenhet från både reklam- och säljbranschen. Har arbetat med kunder som bland annat Plantagen, Crescent, Stora Enso, JB Education och Elmia.

Här delar jag med mig av tips på hur du skriver bra reklam, hur du marknadsför dig själv och ditt företag, samt även en hel del exempel på både rolig och spännande kommunikation från andra.

Sök

ADRESS NARVAVÄGEN 17, 554 48 JÖNKÖPING
TELEFON +46 705 40 96 91
E-POST KIM@HALDEROT.SE