Jag formar bokstäver till ord. Ord som förför och som charmar. Ord som får dina kunder att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer. Jag är copywriter. | Kim Halderot, copywriter | Frilansande copywriter i Jönköping, Sverige | reklam, annonser, pressmeddelande, korrekturläsning, sociala medier, facebook, twitter, google+, linkedin, strategi, varumärke

Polisen väcker känslor – och vinner.

Polisen varnar fulla 16-åringar.

Det har väl knappt undgått någon, det Facebookinlägg som dök upp på Växjöpolisens sida på det sociala mediet här om dagen. Nu har även Aftonbladet skrivit om polisens agerande. Och visst har det blivit både ris och ros. Vissa anser inte att polisen ska lägga tid på att håna medborgare. Men faktum är att denne ”Scott”, som skrev inlägget, har gjort allt rätt. Alla kort har spelats precis i rätt ordning, om du frågar mig.

Istället för de vanliga inläggen kring de dagliga brotten, som ingen – förutom möjligtvis någon enstaka lokaljournalist – tar notis om, så har Kronobergspolisen nu lyckats med lite humor sända ut varningssignaler om vad som händer när tonåringar inte har vett att bete sig.

Det väcker känslor, både irritation och ilska, men även beundran, och Scott har fått många som tycker att han har gjort helt rätt. Det här är något som fler företag skulle kunna lära sig av. Våga lite mer, våga väcka känslor. Vissa kommer bli arga, det är ofrånkomligt, men många kommer också stå på din sida. Och det är det som i slutändan syns och som folket kommer ihåg.

Ingen minns däremot det snatteri som inträffade i Vetlanda samma dag.

Vad tycker du om uppdateringen? Bra eller dålig? Och är känslor något som myndigheter borde lägga mer fokus på? Använd gärna kommentarfältet.

  • Carl-Robert Jonzon

    Helt rätt gjort! Om alla gillar det man gör kan man lika gärna lägga ner!

    • http://www.halderot.se/ Kim Halderot

      Visst är det så. Gillar alla det du gör så säger du också bara det som alla vill höra. Och som vi alla vet så är det bara döda fiskar som flyter med strömmen.


Kim Halderot

Jag designar med bokstäver. Jag får dem att bli ord – ord som förför och som charmar. Ord som får din målgrupp att förstå dig på riktigt och som får dig att sälja lite mer.

Jag är copywriter. Och jag skriver reklam.

Bloggen drivs av mig, Kim Halderot, frilanscopywriter från Jönköping med flera års erfarenhet från både reklam- och säljbranschen. Har arbetat med kunder som bland annat Plantagen, Crescent, Stora Enso, JB Education och Elmia.

Här delar jag med mig av tips på hur du skriver bra reklam, hur du marknadsför dig själv och ditt företag, samt även en hel del exempel på både rolig och spännande kommunikation från andra.

Sök

ADRESS NARVAVÄGEN 17, 554 48 JÖNKÖPING
TELEFON +46 705 40 96 91
E-POST KIM@HALDEROT.SE